
Suplementy diety stają się z roku na rok coraz bardziej popularne. W związku z tym trendem wiele sklepów, aptek i drogerii internetowych wprowadza je do swojej oferty. Jednak jest to specyficzna kategoria produktów, a ich dystrybucja wymaga spełnienia konkretnych wymogów. Dowiedz się, czy Twój sklep może sprzedawać suplementy diety.
Popularność suplementów diety w Polsce
Rynek suplementów diety jest coraz większy, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Konsumenci stali się świadomi swojego zdrowia i są gotowi dużo zapłacić, aby o nie zadbać. Z tego względu oferta suplementów diety i witamin stała się bardzo szeroka i ogólnodostępna, także w internecie. Najpopularniejsze produkty tego typu to przede wszystkim magnez, probiotyki, preparaty wzmacniające kości i stawy, a także kompleksy multiwitaminowe i minerały. Preparaty te cieszą się dużą popularnością zwłaszcza w grupie młodych konsumentów, warto więc postarać się o ich lojalność – z wiekiem prawdopodobnie będą kupować ich coraz więcej.
Sprzedaż suplementów diety online a przepisy prawne
Choć suplementy diety nie zaliczają się do leków, to żeby je legalnie sprzedawać trzeba zdobyć odpowiednie uprawnienia. Dotyczą one przede wszystkim sposobu przechowywania produktów. Aby uzyskać potrzebne pozwolenie, wystarczy złożyć odpowiedni wniosek do Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Rozpatrzenie tego podania zajmuje maksymalnie 14 dni roboczych.
Istnieją także regulacje dotyczące oznakowania opakowań tych produktów. Są one szczegółowo opisane w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie składu i oznakowania suplementów diety, a konkretnie w Ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Innym koniecznym dokumentem dla sprzedawcy jest zgoda Sanepidu na wysyłkę produktów do kupujących w oryginalnych opakowaniach.
Przechowywanie i wysyłka suplementów diety
Magazynowanie suplementów diety wymaga specyficznych warunków, a także wdrożenia systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli, który jest taki sam dla wszystkich krajów Unii Europejskiej. Bardzo ważne są także zasady pakowania i wysyłki tego typu asortymentu. Daty ważności suplementów muszą być dokładnie monitorowane, co wymaga sprawnego systemu zarządzania asortymentem. Nie każdy sklep internetowy posiada infrastrukturę, która to umożliwia – z tego względu warto rozważyć usługi fulfilment. Dzięki temu można mieć całkowitą pewność, że do klientów trafią tylko produkty zdatne do spożycia, a straty zostaną zminimalizowane.
Outsourcing usług logistycznych jest doskonałym rozwiązaniem dla każdej firmy, która chce wprowadzić do swojej oferty suplementy diety. Wiele firm fulfilmentowych, między innymi Forceful, posiada infrastrukturę ułatwiającą sprzedaż tego typu produktów. Sprawny system magazynowania, pakowania i wysyłki sprawia, że zamówienie może być dostarczone do konsumentów nawet następnego dnia. Satysfakcja klienta jest niezwykle ważna w e-commerce – z tego powodu warto postawić na niezawodnych specjalistów.