Świat marketingu cyfrowego nieustannie ewoluuje, a wraz z nim zmieniają się elementy które wpływają na pozycjonowanie strony internetowej. Giganci technologiczni chętnie wdrażają nowe technologie ułatwiające drogę dotarcia do informacji. W tym artykule przyjrzymy się możliwościom usługi Google Discover – stosunkowo nowej propozycji od Google, która zmienia świat marketingu cyfrowego. Co zrobić, żeby znaleźć się w Google Discover? I co to właściwie jest Google Discover? Odpowiadamy poniżej!
Co to jest Google Discover?
Google Discover to karta, którą możesz znaleźć w aplikacji Google, w przeglądarce telefonu lub tabletu z systemem Android. Pojawi się także na niektórych urządzeniach po przesunięciu palcem w prawo w interfejsie ekranu głównego. Google Discover dostarcza najnowsze informacje na interesujące użytkownika tematy, takie jak:
- serwisy prasowe,
- aktualności ze świata i krajowe,
- ciekawostki naukowe,
- wyniki meczów,
- czy informacje o sztuce i kulturze.
To funkcja, którą możesz dostosować poprzez wybór ważnych i potrzebnych informacji. W jaki sposób Google dostarcza spersonalizowane informacje w Discover? Na postawie analizy aktywności użytkowników w Internecie i aplikacjach, a także ich danych zapisanych w usługach Google. Dlatego, jeśli twoi potencjalni klienci szukają interesujących ich produktów lub usług, to masz szansę, aby zobaczyli akurat twoje także w Discover. To sygnał, że pozycjonowanie strony internetowej w Google Discover może zbudować zasięg i w efekcie przynieść zyski!
3 sposoby na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w Discover
Jak czerpać zyski z funkcji Discover? Wybrać efektywne sposoby na pozycjonowanie strony internetowej! Podpowiadamy, jakie cztery kroki możesz wykonać, żeby poprawić pozycję witryny w Gogole Discover.
1. Produkuj atrakcyjne i wartościowe treści
Jeśli chcesz, aby każde pozycjonowanie strony internetowej przynosiło założone efekty, to musisz tworzyć ciekawe i oryginalne, autorskie treści. Google Discover także promuje content, który odpowiada na konkretne potrzeby i zainteresowania użytkowników. Regularne publikowanie merytorycznych artykułów wysokiej jakości, aktualnych wiadomości, czy komentarzy publicystycznych będzie skutecznie wspierać widoczność strony www.
2. Postaw na dobre elementy graficzne
Google Discover przyciąga uwagę za pomocą treści wizualnych, takich jak zdjęcia, grafiki oraz materiały wideo. Dobre pozycjonowanie strony internetowej opiera się w dużej mierze na wykorzystaniu takich elementów. A w Google Discover content wizualny to podstawa! Zanim jednak opublikujesz materiał audio i wideo, to upewnij się, że jest wysokiej jakości, a jego tagi są odpowiednio zoptymalizowane.
3. Zrezygnuj z nieetycznych praktyk
Google kładzie duży nacisk na dystrybucję jakościowych i wiarygodnych treści. Stosowanie clickbaitów (czyli manipulacja za pomocą tytułów artykułów czy miniaturek, która może wprowadzić użytkownika w błąd), udostępnianie fałszywych informacji czy promowanie treści wzbudzających niezdrową ciekawość i oburzenie mogą prowadzić do obniżenia pozycji strony. Tworząc content postaw na wiarygodność i czerp inspirację z zasad etyki dziennikarskiej. Dotyczy to zabiegów klasycznego pozycjonowania strony internetowej i zawartości w kartach Discover.
4. Wykorzystaj Google Discover do kampanii płatnych generujących popyt
Jeśli już wszystkie trzy etapy wymienionej wyżej są gotowe, to warto wypróbować płatne działania w systemie reklamowym Google Ads. Kampanie skutecznie generujące popyt można wyświetlać także na kartach Google Discover! To super nowoczesne narzędzie marketingowe, które umożliwia precyzyjne i efektywne dotarcie do potencjalnych klientów. Google zbiera ogromny zasób danych, takich jak zainteresowania, historia wyszukiwań, odwiedzane strony internetowe czy aplikacje. Zaawansowane algorytmy Google pokazują reklamy użytkownikom, którzy wykazują zainteresowanie tematami zbliżonymi do oferty. A to wszystko jest możliwe zanim jeszcze sami zaczną szukać konkretnych produktów lub usług! Dlatego jeśli witryna została dobrze przygotowana do wyświetlania zawartości w Google Discover, to zdecydowanie warto włączyć wyświetlanie reklam właśnie tam!
Czy czasy tradycyjnych wyszukiwarek mamy za sobą? Nowe funkcje od Google a SEO
Tradycyjne wyszukiwarki internetowe wciąż odgrywają kluczową rolę w codziennym życiu milionów użytkowników sieci. Najbardziej podstawowe, jak Google, Bing i Yahoo, rozwijają swoje usługi poprzez rozwiązania oparte o personalizację treści, czy algorytmy AI. Rozwój nowych produktów od gigantów cyfrowych wpływa w równym stopniu na użytkowników, jak i strategie marketingu cyfrowego. Wraz z potrzebami użytkowników i sposobem działania botów wyszukiwarek, zmienia się zasób czynników wpływających na pozycjonowanie strony internetowej.
Wciąż myślenie o pozycjonowaniu strony internetowej odbywa się najczęściej w obrębie tradycyjnej wyszukiwarki. A warto wiedzieć, że elementy odpowiedzialne za skuteczne pozycjonowanie witryn mają znaczenie praktycznie we wszystkich innych formach marketingu cyfrowego, w tym przede wszystkim dla reklam w Google. Odpowiadając na pytanie tej sekcji: nie, czasy wyszukiwarek nie przeminęły, ale z pewnością ulegają gruntownym zmianom. Strony indeksowane w Google Discover w pierwszej kolejności widzi wyszukiwarka, a obok niej reszta usług zintegrowanych w obrębie całego systemu Google. Dlatego, pozycjonowanie strony internetowej wymaga dużej wiedzy, kreatywności i przede wszystkim czasu. Sprawdź niżej, dlaczego warto inwestować w ten kompleksowy proces, również w kontekście Google Discover.
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie strony internetowej w Google?
Reklama w Internecie przestała być jednym z kluczy do sukcesu, stała się must-have przedsiębiorców. Każda skuteczna kampania marketingowa zawiera w sobie element reklamy cyfrowej, którą widać w sieci internetowej. Specjaliści w branży podkreślają, że pozycjonowanie strony internetowej to podstawa wyraźnej widoczności w sieci. Bez niej, nawet najlepiej przemyślane strategie reklamowe, okazują się często bezużyteczne.
Strona internetowa jest wizytówką usług i produktów. Znalezienie jej na karcie Discover zwiększy prawdopodobieństwo konwersji, poprawi reputację firmy. Oznacza to, że dobrze przygotowana i wyeksponowana strona www trafi właśnie do tego użytkownika, który akurat jej potrzebuje lub może potrzebować.
Jeśli nie wiesz, jak zabrać się za skuteczne pozycjonowanie strony internetowej i jak zwiększyć potencjał swojego biznesu dzięki Google Discover, to skontaktuj się dobrą agencją interaktywną. Specjaliści od marketingu w Internecie pomogą skutecznie w strategii szytej na miarę potrzeb i celów.